Horoskopiskt

Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här med horoskop.
Vem är det som skriver dem, egentligen? Kan vem som helst göra det?
Slumpar de fram fem ord till varje stjärntecken och bygger sedan meningar på det?
Finns stjärntecken endast för horoskopens skull?
Ett som är säkert är att den som skrev Tvillingarnas idag måste ha tittat lite för
långt ner i flaskan. Eller så är personen i fråga bara väldigt dålig på att slumpa ord.
(Är det kanske någon form av kylskåpspoesi de använder sig av?)

Tvillingarna 22/5-21/6 - Torsdagen blir romantisk och mysig.
Det är också en bra dag för affärer och för inköp av stora prylar.

Vad är det då som inte stämmer med detta? Jo:
1. Romantisk och mysig är långt borta. Jag ska träffa mormor och köpa garn
Nej, ingen romantik där alltså.
2. Affärer och inköp dagen innan löning? Jag äger 60 kronor.

Vad kan vi då dra för slutsatser av detta?
1. Horoskop är bullshit (Eller BS som man säger i mer välvalda kretsar)
2. Alla kan försörja sig på det här. Huruvida det ger så stora inkomster är osäkert.
Men hellre säga att man är horoskopskribent än arbetslös när man raggar på krogen.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0