Gamla människor och deras syn på invandrare

Jag var och åt middag hos min mormor och morfar idag. Min mormor pratade om att hon
brukar köpa glass från glassbilen varpå vi gled in på ämnet segregation.
Mormor - Ja, jag köpte inte glass från glassbilen den här veckan
Jag - Nähä, hur kom det sig då?
Mormor - Nej, men jag hörde inte riktigt när glassbilen kom. Jag såg honom inte ens köra
förbi här. Han hade säkert blivit rånad uppe i Sävja 3
Jag - Nej, men mormor det bor väl mest gamlingar uppe i Sävja 3?
Mormor - Nähädu, där bor det bara invandrare
Jag - Nej, det är i Sävja 2 som det bor mycket invandrare. Där vid skolan, du vet.
Mormor - Nej, du! Jag har varit i Sävja 3 och delat ut papper för PRO. Och där luktar
det minsann moussaka i varje trappuppgång!


Kommentarer
Postat av: Josefin

HAHAHAHAHHA!

farmor <3

2008-07-26 @ 10:07:34
URL: http://eggshells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0