Det är helt enkelt inte kul längre

Ni vet det där med "I en annan del av.." som alla kör på hämtat från "I en
annan del av Köping". Inget fel alls på Köpingserien, det var ju lite nyskapande
fast ändå inte. Men varför eskalerar det bara?
Soran Ismails blogg på 1000apor.se heter "I en annan del av Knivsta", Anna Hibbs
blogg på Stureplan.se heter "En annan del av Stureplan". Och igår när jag skulle skumma
igenom tv-delen i UNT efter sevärda program finner jag så klart "I en annan del av Thailand, Kobra
special". När tar det slut? Det är varken fyndigt eller intresseväckande längre. Nog för att jag
läser både Sorans och Hibbs blogg, men det är helt enkelt inte roligt.
Jag undrar vad jag skulle döpa min blogg till om jag skulle efterapa det där.
"I en annan del av Industristaden"? "I en annan del av Uppsala"?
"I en annan del av bloggosfären"? Ja, ni ser. Det finns alltför många versioner att välja på.
Man kan variera detta och dra det hur långt som helst. Det kommer aldrig att försvinna.
Jag tippar på att nästa Leif GW-bok blir "I en annan del av Sverige - den kriminella baksidan".
Hur mycket ska vi sätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0