Den nya

"Jäklar" är ju egentligen en väldigt töntig svordom. Att använda jäklar är nästan lika töntigt som att säga "järnspikar" eller "dra åt fanders" istället för "dra åt helvete". Trots denna vetskap fortsätter jag att säga jäklar. Fast mest när jag skriver. Anledningen till detta är att jag får för mig att "jävlar" är alldeles för grovt och white trash:igt i skrivet språk. Men det är det inte. Det har jag kommit fram till nu. Känn på den här:
Jävlar i min lilla låda!
eller
Jäklar i min lilla låda!
Den första ger ju helt klart bäst effekt. Från och med nu är
det jävlar som gäller. Ja, nu jävlar helt enkelt.


Jag är bakis också. Det blev utgång ändå till slut.
Man måste vara karl för sin kilt, det har jag alltid sagt.
Blev kanske en och annan öl för mycket.
Men det är så man gör. I Båstad dricker man öl nu.
Därför dricker jag också öl. Ni har väl hört att öl är
den nya champagnen? Javisst, så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0