Apati

(Note to self: Prova aldrig gamla jeans i hopp om att de ska sitta likadant som
för två år sedan.)

Det känns som att jag har blivit överfallen av en dementor. Jag är helt tom.
Apatisk. Likgiltig. Trött.
Jag vet inte varför och det är det som stör mig. Kanske är det all denna dötid.
Jag tar till datorn så fort det inte finns något vettigare göra.
Eller så tar jag till cigaretterna. Eller ibland ölen. Det känns som att all den tid man
lägger ner på dessa trivialiteter inte händer på riktigt. Jag ska sluta använda min tid till
sådant. Imorgon ska jag låna böcker. Lite Dostojevskij, lite J.K Rowling och lite Hjalmar
Söderberg. Och så ska jag träna.
Ja, jag ska bli en ny människa.


(Ta inte mitt löfte på för stort allvar. Som man brukar säga: Jag tror det
först när jag ser det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0