Töntigt

Jag är nog bäst i världen på att undvika plugg. Varje gång jag ska öppna böckerna blir jag helt enkelt väldigt innovativ och kommer på massa andra intressanta sysslor att utföra. Jag har till exempel löst x antal korsord, sett på tv, lagat mat och plockat kläder lite här och var. Jag har helt enkelt varit alldeles för upptagen för att plugga. Jag har ju dock läst alla sidor en gång idag, faktiskt. Just nu borde jag faktiskt sitta försjunken i geografins värld eftersom mina sysslor tog slut. Men självklart fann jag det här som sista utväg.

Jag har verkligen funderat vad andra människor egentligen skriver i sina bloggar. Jag har tänkt, tänkt och tänkt för att komma på den perfekta strukturen och de perfekta ämnena. Men saken är som sådan att jag inte har kommit i underfund med va de skriver förrän alldeles nyss. Folk skriver om ingenting. Och jag tycker att det är intressant. Alltså borde jag också kunna göra det. Varför känna press över att inte vara tillräckligt intressant när det egentligen fungerar lika bra att skriva om saker i dess egen irrelevans?
En annan sak som bloggarna ägnar sig åt är även listor. Listor, listor och åter listor av alla de slag. Dagslistor, veckolistor, årslistor, attgöra-listor, inne-listor, ute-listor. Ja, helt enkelt listor för alla tillfällen.
Och jag tänker inte vara sämre.
Här har ni min officiella ute- och innelista som serverad på ett silverfat:

Inne
Jazz (Lite pretentiöst, men väldigt mysigt)
Nya mobiltelefoner (Kanske lite töntigt, men vem vill inte ha en mobil helt utan knappar till exempel?)
Comviq kompis

Ute
Döskalle-mönster på diverse klädesplagg (finns undantagsfall)
Let's Dance (Jag har inte sett ett enda avsnitt och tänker aldrig göra heller)
Telia
Studiebidrag á la 1050 (Vem klarar sig på det egentligen?)


Nu har jag varit alldeles för töntig. Men jag har iallafall sluppit plugga.
Mina listor är din lag. Glöm inte det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0