panikstädning

Det blev inget skrivande om Aralsjön. Istället skrev jag en annan uppgift om handel med utsläppsrätter. Väldigt givande och intressant. Fast egentligen så var det mest copy/paste, copy/paste från naturvårdsverkets hemsida. Aralsjön får bli ett senare projekt.

Jag har precis panikstädat mitt rum. Anledningen till är att vi ska få finfint besök från huvudstaden imorgon. Inte för att min faster och farbror kommer hänga på mitt rum. Men jag har fått för mig att man ger ett seriöst intryck om man har ett städat rum. Å andra sidan brukar det vara nästintill läskigt när man kommer hem till folk och det överallt är nästan helt felfritt. Gardinerna hänger rakt, kuddarna i soffan ligger rätt, duken på bordet saknar smular etc etc. Så är det hemma hos mig. Mitt rum och min brors rum är undantaget som bekräftar regeln eftersom det tenderar att vara så att mina föräldrar är pedanter. Jag har inte riktigt ärvt den egenskapen fast jag gillar att städa. Grejen är den att jag inte gillar att städa mitt eget rum utan jag gillar bara att städa andras rum. Så är det någon som vill ha ett städat rum så hör av er. I'm the master. Det är förstås väldigt tråkigt att jag inte gillar att städa mitt eget rum. Då hade jag undsluppit väldigt många gräl med mina föräldrar.

Efter kraftansträngningen är jag förstås väldigt trött.
Så nu tycker jag att jag kan unna mig en kväll helt utan tyskaplugg.
Och helt utan plugg överhuvudtaget för den delen.

Så nu är det dags för lite kaffe och lite cigaretter.

/ A

Kommentarer
Postat av: gabi

yeeeeees!! städa mitt!!

2008-01-31 @ 22:25:17
Postat av: mathy

åh.
jag tycker om din blogg.
den ska läsas regelbundet jajamänsan!

2008-03-11 @ 19:29:31
URL: http://glassilass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0