Några välvalda ord från en kvasi-djup Besserwisser

Jag lider nog inte av Insomnia, men det går ändå inte att somna. Jag får ångest över att gå och lägga mig och hela grejen känns bara så jäkla överreklamerad. Inte för att jag gör någonting bättre. Och egentligen skulle jag behöva sova för att orka gå upp inom en anständig tid imorgon. Men det går liksom inte. Istället sitter jag helt uttråkad och törstig här och väntar på något bättre. Jag har hunnit läsa x antal helt värdelösa bloggar för att fördriva tiden. Den mest groteska och helt absurda bloggen för den här kvällen blev någon jävla mediakåt Robins blogg. Jag hamnade där genom Blondinbellas blogg (Klandra mig inte för att jag bokstavligt talat skänker tjejen pengar, det gör mina tråkiga kvällar underhållande, ni vet). Jag hamnade iallafall på den här killens blogg genom en länk som jag förstrött klickade på. Jag brukar i vanliga fall inte riktigt bry mig om vad till synes ointelligenta människor skriver i sina bloggar. Om någon skriver att man upplevde det förskräckligt att någon hoppade framför tåget för att man av det blev försenad, så orkar jag inte riktigt bry mig. Det är antagligen ett sätt att få mer läsare. Men just ikväll (kanske för att jag är inbillat påverkad av en och en halv öl) så blev jag påverkad. Jag är inte arg och inte ledsen. Jag är bara jävligt irriterad på att folk missbrukar ämnen för att höja sig själva. Nu ska jag komma till ämnet. Den här mytomspunne grabben uttalar sig så pass jävla förskräckligt. Han hävdar alltså. Håll i hatten. Han hävdar att ätstörningar inte existerar och aldrig har existerat. Han säger att det handlar om att man vill hitta sin identitet och att det bara är ett spel för galleriet. Jag orkar egentligen inte ens kommentera felen i det uttalandet. Jag är bara så trött på urfuckade jävla tonårsfascister som tror att de har koll på läget. Och som om det inte vore nog så kan killen inte ens bemöda sig att slå upp ordet "Bulimi" och se till att stava det rätt.

Jag hatar ointelligenta människor*. De borde sättas på anstalt.
Nej, jag är fan inte bitter.


(*Ointelligenta människor är för mig inte människor som inte har något som helst av intresse av det man i stora drag skulle kalla intellektuella och aktuella ämnen. Ointelligenta människor är för mig människor som utger sig för att vara smarta och tror sig ha koll fast de i själva verket inte kan ett skit om någonting. Så nu har jag klargjort det.)

Parentes 2
(Det finns så klart olika former av intelligens. Men jag syftar här på den intelligens som man främst kan läsa sig till etc.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina texter är av de mest träffsäkta jag läst, måste jag säga. Känner igen mig så mycket att det är sjukligt. Ständigt jagar jag någon som känner likadant, eller åtminstone ser det jag ser, och får det till ord. Sånt suger jag på, just ord. Människorna skulle bara veta vad jag går och bär på! Konsten verkar vara just att få ut det, på något sätt, något bra sätt, något sätt som folk kan förstå och ta till sig av, något intressant sätt, vilket inte verkar finnas.

Hur som helst, tummen upp till dig i alla fall!
Sitter här och läser igenom bloggar. Fördriver tiden med att försöka hitta någon som jag, någon som är lika konstig, som sticker ut. Kan nämligen inte somna, så varför inte vänta på att något ska hända? Man vet ju aldrig, det kanske blir en magisk natt, jag kanske blir rik och flyttar till Japan, eller till Australien och blir djurskötare, eller till USA och träffar Billy Corgan.

2008-01-05 @ 02:09:05
Postat av: alle

"urfuckade jävla tonårsfascister" hahaha jag dör u make my daya

2008-01-05 @ 22:34:26
URL: http://bloggis.se/bloggisen
Postat av: Love

jag vill absolut inte åka till usa och träffa billy corgan men däremot önskar jag att det fanns färre puckon som förnekar ätstörningar. och färre bloggar i största allmänhet kanske.

2008-01-11 @ 06:47:01
Postat av: loves.blogg.se

jag vill absolut inte åka till usa och träffa billy corgan men däremot önskar jag att det fanns färre puckon som förnekar ätstörningar. och färre bloggar i största allmänhet kanske.

2008-01-11 @ 06:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0