Mongoloids

Till att börja med så har jag ett meddelande till alla anonyma fuckers som läser min blogg och kommer med ovidkommande kommentar:
1. Jag har inte bett er att läsa, så irritera er inte i onödan
2. Om ni tycker att det är tröttsamt att läsa det jag skriver, läs inte
3. Om mina "tjockis-issues" är mainstream så har personen som skrev det precis slagit sig själv i ansiktet.
Självklart är smalsomenpinne-idealet (som i många fall leder till ätstörningar) mainstream. Att vilja vara smal är något som kommer av de samhällsideal vi har idag. Kolla i en tidning med klädreklamer, kolla på ett modeprogram, läs en modeblogg, granska catwalken. Alla är smala. Så ser idealet ut. Jag klandrar inte mig själv för att jag vill kunna nå upp till det ideal som finns i samhället idag. Så självklart är mitt problem om att jag tycker att jag är tjock jävligt mainstream. Jag vill vara som alla andra som är smala. Om det såg ut som så att tio personer i världen var smala och resten låg på en normalvikt/övervikt så skulle idealet inte ligga hos de tio personerna och då skulle inte jag heller sträva efter att bli smal. Så "anonym" jag hoppas att inte slaget i ansiktet gjorde alltför ont.

Så nu var det avklarat.
Om det är någon mer som har synpunkter på mina viktproblem så kan ni
ju maila mig på [email protected]

Nu ska jag skriva ett arbete om uttorkningen av Aralsjön.
Människorna som lever där har det inte alls party, det vill jag lova.

Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, på dig låter det ju som att det är allas plikt att följa "det smala idealet". Tycker snarare att det är den som strävar efter det som dumförklarar sig..

2008-01-31 @ 20:20:21
Postat av: Amanda

Nej, jag säger inte att det är en plikt. Hur kan du säga att det "låter" som att jag menar att det är en plikt. Har jag inte sagt det, så menar jag det inte heller. Läs vad som står och övertolka inte.

De flesta tjejer och killar är slavar under ideal. Även om du tror att du inte är det så är du kanske det. Jag tycker inte att det är en plikt och inte något bra heller men jag vill fortfarande nå upp till de ideal som vi har.

2008-01-31 @ 20:25:44
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: carro

Det är ju jag som lever i aralsjön o äter mina kläder, du kan få skriva om mig ifall du vill

2008-01-31 @ 21:12:22
Postat av: P

skriv ditt jävla namn, din jävla tönt.
kommentera inte om du inte kan stå för vad du säger.

2008-02-01 @ 20:06:02
URL: http://pee123.blogg.se
Postat av: Disa

ordet mongoloida är joseph arthur de gobineaus ord för gula människor ( negroida = svarta, Kaukasiska = vita). gobineau är mest känd som "den moderna rasismens fader". han var sociolog o forskade kring raser. han levde mellan 1816 och 1882.
btw

2008-02-01 @ 21:50:18
Postat av: Fanny (om det nu känns bättre att veta vad jag heter)

så när du inte bett om andras åsikter får de inte heller yttras? om det är på det viset får du ursäkta följande:

om jag inte fått allt om bakfoten kallar du dig "feminist". det är så sjukt osysterligt och ofeministisk OCH kontraproduktivt att thinspirera andra. har du issues med din vikt är det enda rätta att hålla det för dig själv, kväva det inom dig. vad tjänar du på att dra med dig andra ner i skiten eller ge andra dåligt samvete? behåll dina fejkade ätstörningar för dig själv.

2008-02-02 @ 10:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0