Kafkasmart

Klockan är ett. Vilket betyder att det är söndag. Fast jag kallar det gärna lördag för att behålla mitt goda humör.
Idag har varit en alldeles förträfflig dag, nästan. Jag har löst korsord, sett på tv, umgåtts med astrid, rökt cigaretter och sett på film hos gabi. Vi såg Kill your darlings. Det var aningen speciellt. Inget att rekommendera. En Andres Wilson med lidingödialekt som skriker "You sun of a bitch" är kanske inte så mycket att hänga i julgranen. Däremot var Alexander Skarsgård en snygg självmordsbenägen transa. Ja, där ser ni vänner. Där hade vi ett riktigt julpynt. Kanske tillochmed stjärnan på toppen. Josef Fares var en chaufför vid namn Omar. Behöver jag säga mer?

Nu är det såhär också att jag har en sjuk träningsvärk. Jag kan inte sitta. Jag kan inte stå.
Det gör bara ont ont ont. Fast det är såhär det är. Det kostar att ligga på topp.
Imorgon ska jag nog ha en rehabdag. Lite promenad, lite kaffe och lite läsa Harry Potter.
Jag är väldigt harmonisk av mig. Somliga kallar det för innehållsrikt tidsfördriv, jag kallar det
kvalitativ söndagstid. Jo visst, så är det.

Nu ska jag borsta tänderna och zappa på tv:n x antal gånger.
That's how we do it in Orange County, bitch.
Om man ändå bodde i Orange County alltså. Det vore något det.
Eller?

Jalaja. Guten nacht.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0