FB

För en vecka sedan älskade jag Facebook. Jag är väl medveten om att älska är ett starkt ord och att jag
kanske överdriver lite smått. Men hursomhelst, jag gillade Fejan. Jag spelade för det mesta Jetman och blev
förvånad över hur dålig jag var. Dock kan jag med gott samvete skylla på min dator. Den är inte den bästa hästen i stallet. Åter till saken. För en vecka sen så gillade jag det alltså, idag känner jag att jag vill utrota hela Facebook-epidemin. Jag orkar faktiskt inte längre. Jag orkar inte att alla jävlar går tillbaka till något pre-pubertalt stadium och gör "which is your favourite sex-position" eller bjuder in en till något som "Which kind of persons do you attract?" etc etc. För att inte tala om alla töntiga grupper som folk vill att man ska gå med i hela tiden. Ja visst jag är inte emot varken cancerforskning eller gayparader. Kan jag inte bara få vara i fred?
Sen är det väl knappast så om jag bryr mig om någon bortglömd klasskompis "is at work" eller "is eating tårta". Varför ska man behöva veta allting? När blev hela världen tvungen att informeras om små skitsaker som om jag är färgblind eller inte. Eller vilken jävla sexställning jag är.

Jag tänker inte gå så långt att jag tar bort min Facebook.
Men på begäran, skicka inga fler inivitations till mig som handlar
om sex, sport eller alkohol. Då skrotar jag nätverkskabeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0