Det skulle vara lätt för mig och säga att jag inte gillar dig men det gör jag, tror jag.

Bob Hund. Det här går ju utför.
Jag är inte alls taggad på att vara hemma längre.
Jag vill bara ha öl, öl, öl. Och så vill jag röka.
Men man kan kanske inte få allt man vill ha. Fast det borde man.
Jag lider av apati. Apati på en fredagkväll känns som bortkastad tid. Bortkastat liv?
Tänk så mycket tid av sitt liv som man kommer spendera görandes ingenting.
Egentligen, om man var smart, klimatsmart och hela skiten så skulle man ta till vara på
varenda minut. Ja, nästan varje sekund. Men man är inte tillräckligt smart. Eller så är man bara
för lat? Jag är nog för lat. Alldeles för lat för att ta tag i saker som jag vill ta tag i.
Alldeles för lat för att ta vara på min tid.
Det var inte alls meningen att det här skulle bli så djupt.
Det enda jag försökte få fram är att man borde dricka mer öl.
Kalla mig alkoholiserad, men kul har jag iallafall.
När jag blir trettio så är det slut med det. Då ska jag sitta hemma och dricka mineralvatten
och läsa Karlsson på taket för mina barn. På lördagarna kanske jag tar mig ett glas rött och tjuvröker
i loftgången. Min man kommer vara på "affärsresa". Det är så det kommer sluta.
Jag vet det. Men det känns ändå helt okej. Att få återuppleva pulkabackar, Karlsson på taket och barnmat kan ju bli kul. Det är jag säker på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0