Bara för att

Den som aldrig har varit sjuk kan inte klaga över att vara frisk.
Eller hur är det egentligen?
Jag önskar att ångest inte kunde göra fysiskt ont.
Ångest som värker i lederna och ger magont och huvudvärk.
En klump i magen som växer till en större klump som växer till en bomb.
En atombomb som sprängs och sprider radioaktivitet som förpestar allting
som någonsin varit bra. Eller jag vet inte egentligen.
Jag vet bara att det gör ont hela tiden.
Jag önskar att det var som förut. Det gör jag alltid.
Hela tiden längtar jag tillbaka fast egentligen vet jag inte vad jag längtar tillbaka till.
Hånfulla ord? Lögnaktiga blickar? Kommentarer som skulle kunna få den starkaste att falla?
Nej, jag längtar inte tillbaka till det. Jag längtar inte tillbaka till det.
Jag vill bara vara frisk. Fast egentligen inte det heller.

Jag vill faktiskt ingenting

Förutom att läsa Harry Potter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0