Varför vara rädd när man inte behöver?

Det är så svårt att besvara. Varför är man rädd när man egentligen vet att allt är tryggt och säkert?
Jag kan vara rädd för väldigt mycket som jag med all säkerhet vet att jag inte behöver vara rädd för.
Ibland är man självklart rädd för saker som faktiskt kan ske. Till exempel att någon närstående ska dö i en bilolycka eller att man själv ska bli påkörd för att man inte kollade två gånger innan man gick över vägen. Men ibland är jag rädd för konstiga saker. Just nu är jag rädd för att en maskerad man (eller kvinna för den delen) ska komma in i mitt rum med en yxa och lemlästa mig. Detta är ju väldigt väldigt osannolikt. Men man faktiskt vara rädd utan egentlig befogenhet. Visst är allting konstigt ibland, det är det.

Kvällen har inte mycket mer att erbjuda.
Lite mer tv och kanske lite korsord. Imorgon ska jag upp tidigt.
Hinna med morgonsol på balkongen med cigarett och kaffe.
Sedan bär det av ut på springtur. Beach 2008? Självklart.
(Jag varken badar eller solar. Men ibland låtsas jag.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0