Studieren

Det känns som att jag har pluggat väldigt mycket idag därför unnar jag mig själv ett blogginlägg.
Egentligen har jag inte pluggat mycket om man jämför med mina pluggdagar i högstadiet.
Där snackade vi plugg. Jag började alltid plugga sisådär en och en halv vecka innan provet och började då med
en mjukstart med att strukturera upp allting och göra checklistor så att jag senare kunde pricka av det jag tyckte att jag kunde, det jag behövde plugga mer på und so weiter. Sedan började det på riktigt. Jag började alltid med pluggandet direkt efter skolan. Antingen hos mormor eller hemma i kombination med godis. Detta gjorde att jag fick en blodsockernivå som hette duga vilket ledde till att jag pluggade i flera timmar i streck. Oftast började det med tre timmar, sedan en paus, två timmar, paus. Så höll det på i ungefär en vecka kanske. Sedan brukade jag börja trappa ner ungefär två dagar innan provet då jag bara ägnade mig åt att läsa igenom det lite förstrött eftersom jag redan kunde allt som ett rinnande vatten (som min mor skulle ha uttryckt det.)
   Nu såhär i efterhand är det inte alls konstigt att de retsamma pubertetsmonstren till killar i min klass gjorde sånger om mig där de beskrev mig som en pluggis. Jag var ju ett geni. Jag hade ju livsgnista.

Jag kan inte påstå att jag tyckte att det var kul att plugga då heller, men jag hade ju självdisciplin from hell.
Så om vi jämför dagens pluggande,som bestått av att stirra lite i boken och rabbla lite verb varvandes med att läsa bloggar, med högstadietidens pluggande kommer vi ju ganska snabbt fram till att jag har lidit ett stort nederlag.
Jag är helt enkelt förtappad.

Men å andra sidan så är jag inte dålig för det. Min pappa förhörde mig nyss på massa glosor och jag var hur duktig som helst. Dock är jag ganska tveksam på att han ens brydde sig om vilket språk jag svarade på eftersom han var väldigt upptagen med att kolla på Outsiders.
Outsiders handlade idag om sexmissbrukare och diverse. Jag blir alltid väldigt illa till mods när sådant visas på tv när jag är i samma rum som mina föräldrar. Därför tog jag till flykten in hit och barrikaderade mig.
Det är alltså uppsåtet till detta långa inlägg. Jag gömmer mig för sexmissbrukare som försöker hantera sin lust genom att framställa ful konst.
Alltså är det pappa som ska in på lodrätt sju.

(Även jag kände att jag tog skämtet alldeles för långt där. Nu blev jag om något illa till mods.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0