Sävja Hill

Åter till civilisationen (internet). Sävja var dystert. Jag gick förbi mitt gamla hus och insåg
att mitt rum verkade ha förvandlats till ett överbelamrat kontor. Sorgligt.
Muren på baksidan hade rasat ned totalt. Mitt sävja är förfallet.
   Hos mormor och morfar var det dock trevligt. Jag har ätit för fem personer ungefär.
Såg på Let's dance för första gången igår och det var minst sagt speciellt. Jag har löst ungefär
sex stycken korsord och två sudoku.
   Det enda nederlaget var att mormor hade försökt vara schysst och skulle stänga av den gamla klockradion så att jag inte skulle vakna av den utifall den skulle ringa. Hon hade dock råkat sätta på den. Så klockan halv sex ringde den. Jag tryckte på någon random knapp och den tystnade. Sedan när jag precis hade somnat om ringde den igen. Sedan höll det på sådär i ungefär en timme. Då fick jag psykbryt och drog ur alla sladdar jag kunde hitta.
Jag gick upp klockan nio och fick superfrukost och lyssnade på "Ring så spelar vi" på P4.
   Mormor och jag gick också på skogspromenad  och tittade till vårt gamla utflycktsställe. Det fanns inte kvar. Sorgligt.

Nu borde jag göra enkäten till vårt projektarbete och plugga tonvis med kulturhistoria. Jag känner mig inte alls särskilt pepp på att läsa om Bauhaus och den ryska baletten.

Mitt rum är stökigt. Jag kan inte förstå hur jag lyckas.
Nu ska jag tjata på pappa om en ny dator och knarka naproxen.
Spänningshuvudvärk. Ljuva spänningshuvudvärk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0