Neu

Idag är inte världen riktigt rättvis.
Ont överallt hela tiden.
Just nu försöker jag titta på Shindler's list (i brist på annat) men
jag hittar hela tiden andra saker att sysselsätta mig med.
Funderar på om jag ska plöja Star wars idag. Det vore faktiskt på sin plats.
Gudfadern bör också ses. Det kan bli en hektisk dag.

Men egentligen så skulle denna dag kunna vara produktiv.
Det är lördag och klockan är fyra. Just nu skulle man kunna göra
vettiga saker. Men jag gör inte det. Det gör mig lite ångestladdad.
Men å andra sidan får man vara lat och ledsen ibland.
Man kan inte alltid vara på topp, som en vis man en gång sade.

Jag har ett vagt minne av att någon kommenterade att jag säger
"givit" och inte "gett" igår. Antingen är det någon fylle-hallucination eller
så var det på riktigt. Jag säger givit för att det heter givit.
Även om gett faktiskt är tillåtet så tycker jag att det låter fel. Det känns ungefär lika
fel som "skärt" istället för "skurit".
Jag råder alla till att säga 'givit'. Då är man med och tävlar i samma lopp som mig.
Och vem vill inte det?

Dags för en cigarett. Jag ska röka Marlboro lights igen.
Att köpa Marlboro lights till en rökare är ungefär som att köpa
en cykel till någon som inte har några ben.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0