Kvinnovälde?

Nu är det Wallander och det är nästan tröttsamt hur oehört förutsägbara filmerna faktiskt är.
Men återigen man skulle aldrig banga på Ola Rapace, därför är Wallander-filmerna ett obligatorium.
Det tåls även att uppmärksamma att han är med i Anna Pihl som går på fyran imorgon 20.00.
Det är en katastrof eftersom Andra Avenyn går samtidigt. Som tur är finns det webb-tv.
Ja, jag har blivit ett offer för den undermåliga populärkulturen. Men vad gör man egentligen på vintern när man är singel? Det finns faktiskt inte särskilt mycket mer att göra än att låta sig dras ner i fördärvet.
Man ser på tv och hänger på Facebook. Det är sådant man gör.

Jag har fått ett nytt komplex. Jag hatar när komplex växer fram av en eller två bilder på sig själv.
Man ryggar tillbaka, granskar det noggrannt och blir ledsen.
Jag har fått (eller så har jag alltid haft men aldrig märkt) väldigt tjocka kinder.
Jag ser ut som en liten tjock pojke. Eller kanske lite lik Göran Persson för all del.
Det är hemskt. Hur fan får man bort det?

Pär Ström har skrivit en ny artikel på Brännpunkt på Svenska Dagbladets hemsida.
Läs och gråt. Läs och förargas.
Läs hans bok "Manförtryck och kvinnovälde".
Det ska jag göra. Och då ska jag skratta och gråta.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0