Hat

Jag hatar när mitt internet inte fungerar som det ska. Just nu krånglar det hit och dit och "Sidan kan inte visas-loggan" dyker upp titt som tätt. Jag orkar inte med sånt. Jag får en stor lust att kasta tangentbordet i golvet och sparka sönder datorn. En gång sparkade jag på min dator för att den lät för mycket (dammfyllda fläktar) och då tystnade den. Fast inte på ett bra sätt. Den dog. Den försvann. Jag började nästan gråta eftersom mitt internetbehov var ganska ohälsosamt förut. Men till slut så fick min datorkunnige bror igång den igen. Det var en fint ögonblick.

Jag hatar också att vara riktigt riktigt hungrig. Generellt sätt så föredrar jag känslan av hunger framför känslan av mättnad. Men när det gäller sådan hunger då det gör riktigt ont i magen och man inte orkar röra sig på grund av brist på energi, då är det inte kul längre. Just nu vill jag bara hetsäta något såntdär konstigt och hetsätnings-aktigt* som typ russin eller mandlar.
(*För er som inte är införstådda med begreppet hetsätningsaktigt så kan jag förklara att det är sådan föda som man egentligen inte gillar särskilt mycket och som egentligen inte tillför kroppen något alls, men som man trycker i sig i ren desparation och avsaknad av annat ätbart.)

Som tur är är mina föräldrar hemma nu. Nu kan de laga mat till mig. Egentligen skulle jag ju självklart kunna laga mat själv. Men då blir det liksom inte lika kurlinariskt. Då blir det nudlar och möjligtvis lite soja.
När vi ändå är inne på matlagning kan jag nämna en till sak jag hatar. Jag hatar tillfällena när jag själv har trott att jag var duktig och lagat någon mat till mig själv så som nudlar eller pasta för att jag inte orkat vänta på mamma eller pappas matlagning. Eller det är ju inte det i sig som jag hatar. Det jag hatar är när jag sitter där halvt tillfreds med min sönderkokta pasta och mamma och pappa sätter sig ner för att äta sin goda mat. Då kommer det som är värt att hata. Hur irriterande är det inte att se dem äta god mat när jag redan är mätt av äcklig mat? Jag kan ju lika gärna inte äta två måltider bara för att det ser gott ut.
Så därav en av anledningarna till att jag inte lagar mat själv.

Idag fick jag tillbaka mitt tyskaprov och scorade med ett mvg.
Jag är cool. På fredag har jag något helt ovidkommande prov i "Arbete
och studier utomlands". Det som provet handlar om är barnkonventionen och uppehållstillstånd. Känns inte särskilt lärorikt. Om man behöver någon kunskap från barnkonventionen så är det väl bara att slå upp det när tillfället kommer. Idioti.

Nu ska ta en välförtjänt powernap.

Herr-å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0