harder, faster

Jag har tänkt på lite saker.
För alla er som dissar mina arga inlägg om t.ex kvinnoförtryck, ätstörningar etc.
Det är helt onödigt att försöka skapa en debatt kring felsägningar och dubbelmoral.
Inläggen är inte direkt planerade, det bara blir i min hjärna när jag skriver. Och ibland
när jag skriver om något blir jag alldeles uppe i det så att det ofta blir ganska mycket
felskrivningar och konstiga formuleringar, och jag yttrar även åsikter som kanske inte är särskilt
genomtänkta.
Därav är det helt onödigt att försöka kommentera felen i inläggen och försöka skapa någon sorts
debatt eftersom det är små skitfel som man egentligen inte behöver se till om man nu inte är jävligt pretentiös.


Jag är uppe med tuppen. Jag är en nörd.
Snart ska jag gå till skolan fast jag börjar halv ett.

Peace

(Det är nästan vår)

Kommentarer
Postat av: cici

men egentligen vill du ju bara ha arga,provokativa irriterade,nyfikna eller snälla kommentarer som får dig att känna dig bekräftad för att vara personen med livet som alla bloggläsare är intresserade av. är det inte så?

2008-02-14 @ 22:09:13
Postat av: Amanda

haha, visst är det så.
Dock skriver jag ju inte så mycket om just mitt 'liv'. Utan mer ointressanta skitsaker som folk tydligen upplever som intressanta.

2008-02-15 @ 16:19:35
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: love

du har väldigt konstiga krav på dina läsare om dom inte ens får skapa debatt kring dina inlägg. impulser är ju en skön grej, lämna logiken vind för våg å ba freestylea. men liite genomtänkt bör det väl vara?

2008-02-17 @ 15:50:13
Postat av: Amanda

Men självklart är det kul om det skapas en debatt kring det relevanta i det jag skriver. Men inte uppenbara felskrivningar och stavfel.
Jag anser det bara väldigt töntigt när folk kommenterar sådana saker.

2008-02-17 @ 18:12:54
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: alle

men alltså(med risk att verka jobbig), det är just felskrivningar som gör det svårt att se det relevanta i det du skriver. tex ditt svar till anonyms kommentar: "pretentiösa utan allt dravel" - är det då pretentiöst eller dravel, det kan väl inte vara båda?
att inte göra(som du själv precis skrev)uppenbara fel är väl det enklaste sättet att få dina läsare sluta kommentera dessa. eller?

2008-02-18 @ 01:38:20
URL: http://blablablablabla.bloggagratis.se/
Postat av: Amanda

Du har så rätt, så rätt.
Men till exempel det jag skrev om "jag hatar mansförtryck" när jag precis hade uttryckt att jag hatar kvinnoförtryck. är det då inte väldigt lätt att förstå att det var en felskrvining?

2008-02-18 @ 12:35:42
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: alle

nu är det ju faktist så att du inte alls "förklarar" mitt exempel genom att ta upp ett nytt men det är inte väsentligt. och ja, jag förstod textens innebörd men det gör inte en felskrivning mindre fel *hyttar med näven*
jag tycker faktist det är skitabra(som läsare dåra)att anonyma, och vilka det nu kan tänkas vara, uppmärksammar typ grammatiska fel osv. då blir ju resultatet i slutändan bättre för alla!
emvähå: kanske din mest regelbundna läsare som äntligen typ, vågat kommentera haha

2008-02-18 @ 13:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0