Es geschehen - es geschiet - es geschah - es hat geschehen

Idag provade jag ut min studentmössa. För det första skrämmer det mig att studenten är snart. Jag vill inte.
Jag tycker att det är kul att gå i skolan. Hur nördigt det än låter.
Sen ska jag behöva klara mig själv hela tiden och inte ha någon glasentré att fördriva tiden i. Jag kommer väl säkerligen bli den här sorgliga tjejen som fortsätter hänga på katte fastän det att jag har gått ut.

För det andra skrämmer det mig att man inte kan lyckas vara snygg i en studentmössa.
Jag såg ut som någon sorts blandning mellan en rabiessmittad två-åring och en gammal tant.
Sedan var det även väldigt problematiskt när det gällde att välja hur man ville att den skulle se ut.
Men eftersom jag inte går natur och kan få det gröna bandet runt så ville jag inte ha något band överhuvudtaget.
Således valde jag att ha text på den.

Nu befinner jag mig i en paltkoma. Jag måste plugga tyska.
Jag kan inte se hur det ska kunna lyckas men å andra sidan så har jag
sovmorgon imorgon och kan sitta uppe hela natten och rabbla tyska som i
trans.

Men först ska jag ringa min mormor och bjuda in mig själv till ett slumber party.
Ingen vet hur kul jag och min mormor kan ha på våra slumber parties.

Auf wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0