Aus, ausser, bei, gegenüber, mit, nach, zeit, von, zu

Jag fryser och känner mig sjuk. Jag skyller allt på träningen.
En anledning till bojkott.
Imorgon är det  fredag och jag känner ingen pepp.
Därför ska jag nog göra som jag gjorde när jag var yngre.
Åka till min mormor(förut gick jag dock dit eftersom vi bodde 50 meter ifrån varandra på den gamla goda tiden).
Där ska jag äta middag, se på tv, fika gånger tusen och lösa korsord samt titta på trolltider. Efter det ska jag sova med mormor i dubbelsängen eftersom morfar sover i ett annat rum eftersom han snarkar och gillar att ha fönstret mot skogen. Innan mormor och jag somnar ska hon berätta om när hon var liten.
Sedan på lördagsmorgonen kommer jag vakna av radion i köket som spelar P4. Mormor ger
mig frukost. Jag och morfar löser melodikrysset och blir stolta när vi klarar nästan allt.
Jag skulle nog kunna stanna där hela helgen. Så skönt är det.
Jag längtar tills jag blir pensionär. Då ska jag börja spela bridge också.

Nu ska jag se på tv och frysa och tycka synd om mig själv.
Det får man göra ibland.

P to the eace

Kommentarer
Postat av: ingrid

gud vad fint allt lät som du skrev om din mormor, jag blir alldeles rörd. det låter som en toppenhelg!

2008-02-08 @ 00:00:51
Postat av: Matilda

oh gud va mysigt! jag blir värsta avundsjuk

2008-02-10 @ 23:08:31
URL: http://mathildur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0