Är jag E.T eller Lena?

Idag ska jag träna. Jag är målmedveten nu.
Först tränar jag, sen dricker jag öl. Plus minus noll. Det blir aldrig någon Beach 2008.
Men kanske ska jag köra en hemmakväll ikväll också. Jag kan ju alltid leka att jag är bakfull och mår dåligt.
Eller jag vet inte. Det återstår att se. Jag är ganska pepp på lite vin. Det vore något det.

För övrigt så är min kropp fylld av mystik. Jag har sjuk träningsvärk i armarna. Jag har inte tränat sedan i måndags och värken har kommit nu efter festen i torsdags. Kan det bero på bandyspelandet eller vem-som-har-längst-armar-tävlingen? Jag vet inte. Jag vann ju iallafall den tävlingen. Egentligen.
Tur att jag inte ska köra någon styrka idag. Det hade bara blivit pinsamt.

Jag är lite rädd. Det är så läskigt att gå in på gymmet själv. Och det är nästan ännu läskigare
på hemvägen. Att gå svettig och äcklig genom centralstationen är inte alls roligt. Jag känner mig alltid som en utomjording. Ja, faktiskt. Alla människor glor som om det hade varit E.T som var på genomresa. Vafan? Jag försöker alltid febrilt dölja mitt ansikte. Men jag avslöjar mig så lätt med kombon träningsbyxor och vinterjacka. Jag ser exakt ut som Kiosk-Lena när jag kommer där och går. Att jag röker och dricker ur en vattenflaska med okänt innehåll gör inte saken bättre. Jag ÄR Lena. Jag vet att det är avslöjandet ni alla har väntat på.

/

Kommentarer
Postat av: i

HAHA KIOSK-LENA!!

2008-02-27 @ 10:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0