Altruism

Just nu har jag bara en fråga på tungan, vad hände med min självdisciplin?
Hur gick det här till?
Jag ställde mig in på att plugga hela helgen redan i onsdags.
Jag är varken bakis eller trött idag vilket gör detta till en ypperlig dag att plugga på.
Men nej, det går helt enkelt inte. Jag läste hälften av sidorna väldigt förstrött och läste igenom ett häfte om massa
arkitekter och konstnärer som personerna i gruppen har skrivit själva.
Det enda jag kunde tänka på när jag läste häftet var:
1. När ska folk lära sig att man inte ska skriva Av: Amanda, Av: Pelle etc. Man behöver inget jävla av. Skriver man så i tidningar till exempel? Tänk lite.
2. När ska folk sluta vara så otroligt pretentiösa? Skriva två sidor när läraren önskar en, bifoga tio bilder när läraren önskar två osv. Jag förstår inte. Det hjälper ingen. De får lägga ner dubbelt så mycket tid på arbetet och jag får lägga ner dubbelt så mycket tid på att plugga.
4. Varför redovisar ingen sina källor? Är det kanske något dolt trick som jag inte förstår?
Ingen redovisning av källor = All fakta kommer från huvudet = högre betyg? Eller? Är jag inne på rätt spår?
3. Varför ställer jag mig ens de här frågorna? De är och förblir obesvarade.

Nu ska jag ta tillfället i akt att ha det bra eftersom min familj helt plötsligt försvann ut.
Jag ska se på tv med hög volym, stöka till i vardagsrummet och äta upp all mat som finns.

(Jag ska eventuellt plugga när självdisciplinen behagar orientera sig tillbaka)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0