87

Nu har min pappa kommit hem. Det känns bra. Jag hatar när det är alldeles tyst i lägenheten. Nu ska han laga mat. Jag tackar och tar emot. Jag har varit hungrig hela dagen. Men jag kan inte laga mat, det bara är så. Det blir alltid äckligt och fantasilöst. När jag flyttar hemifrån kommer jag leva på nudlar. Men det gör mig inte så mycket.

Jag fick brev idag. Av en fin tjej som skickade mig en demo. Det gjorde min dag. Och nu är jag på mycket bättre humör än tidigare.
Jag brukar tänka att små glädjeämnen bara är myter, men icke.

Vad ska jag skriva om nu egentligen? Nu fick jag idétorka. Kanske om att jag har ett sår i handflatan som vägrar läka. Eller att jag har huvudvärk som vägrar gå över. Äsch, jag bjuder på en "Dagens"-lista:
Dagens:
Låt: Film Noir - Rockets
Humör: Uttråkad
Film: Ingen
Mat: Macka och frukt
Köp: Inget
Telefonsamtal: Zacce
Glädje: Cigaretter och brev
Syssla: Städade mitt rum

Nu ska jag prata med min pappa och vänta på maten.
(Kanske lite korsord också)

/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0