145

Idag hände något som inte har hänt mig sedan i femman. Tro det eller ej men jag försov mig. Sådant händer inte mig, det gör bara inte det. Men imorse kom min mamma in och frågade "När ska du upp egentligen" Jag svamlade om något och replikerade med "Jag ska gå upp kvart över sex". Mamma kontrade med att klockan var halv åtta.
Jag ställde om klockan till åtta och skippade första lektionen. Jag är rädd att en av Freuds teorier faktiskt kan förklara denna händelse. En freudiansk försovning helt enkelt. Jag ville verkligen inte gå upp imorse eftersom första lektionen var Engelska C och för att jag visste att vi skulle få en ny tråkig lärare.
Jag tackar och bugar för försovningen, det var skönt att slippa.

Resten av dagen bestod av Geografi, håltimme och Kulturhistoria.
På den sistnämnda lektionen fick vi tillbaka prov och hade betygsprat.
Mvg på provet och Mvg i betyg. Jag tackar och bugar återigen.

Dock har inte denna dag endast bestått av flyt. Dum som jag är hade
jag helt glömt bort att jag skulle göra en inlämningsuppgift på fyra sidor tills på onsdag.
Jag har haft hela lovet på mig att göra den men nu får jag istället slänga ihop det lite snabbt ikväll.
Kanske fortsätter jag imorgon om jag inte hinner idag.
Dumt av mig. Men när hjärnan är dum, ja då får kroppen (?) lida.

Dags att ta tag i skrivandet kanske.
Jag ska skriva om vårt kära fädernesland och våra stoltheter. Alfred Nobel,
Pippi Långstrump och Ikea. Man kan tro att detta är ett högstadiearbete.
Det är Arbete och studier utomlands. Fråga mig aldrig varför jag valde denna kurs.

/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0