120242

Jag känner mig lurad av våren. Innan jag gick ut idag såg det så fint ut. Soligt och vårigt. Men när jag kom ut möttes jag av världens blåst. När jag kom fram till skolan bestod mina ögon och mun mest av sand. Jag hatar när det knastrar sådär obehagligt i munnen. Äckligt.
   Dagen har inte givit så särskilt mycket. Fick tillbaka ett geografiprov som gick förvånansvärt bra. Jag trodde att jag skulle få vg eller något i den stilen men jag var tydligen 2½ poäng över mvg-gränsen. Så kan det gå när man pluggar mycket. Jag känner mig duktig, just eftersom geografi inte alls tillhör mina favoritämnen.
Efter skolan fikade jag med Zaccelicious. Vi pratade om livet och bestämde att imorgon är en dag för fest. Vad morgondagen har att erbjuda återstå att se.
Jag köpte även världens finaste kjol idag. Pappa lovade att betala halva så den kostade bara 100 kronor för mig. Känns ganska överkommligt eftersom jag ändå hade fått 150 kronor av mormor. Plus minus noll.
Ointressant prat är jag bra på. Nu över till något viktigare.
Min debattartikel. Hjälp. Det kommer inte gå bra. Det känner jag på mig.
Jag tar nog fildelning. Men jag hatar fildelningsdebatten. Jag har säkert skrivit fem olika debattartiklar om det ämnet. Det börjar känns en aning uttjatat. Huruvida TurkietskagåmediEU-frågan känns intressant men jag är väldigt oinsatt vilket betyder mycket jobb från min sida vilket jag inte riktigt orkar med.

Nu ska jag försöka plugga inför ett totalt värdelöst prov som äger rum imorgon.
En del som jag ska plugga på handlar om vilka olika familjestrukturer det finns.
Det finns kärnfamilj, ombildad familj, enföräldersfamilj, äktenskapsgrupp och kollektiv.
Intressant? Nej. Vad har det här med arbete och studier utomlands att göra? Svar: Vet ej.
Jag blir förvirrad. Jag börjar misstänka att läraren blandar ihop oss med någon Barn- och Fritidsklass,
eftersom vi även har prov på barnkonventionen.

Blöblöblö.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0