Plötsligt händer det

Min mamma gillar inte att köpa onyttiga saker.
Och inte heller gillar hon att handla på utförsäljning.
Inte min pappa heller för den delen. Han säger att "vill man ha något, då kan
man lika gärna betala bra för det".
Men så plötsligt hände det. Mamma kom hem med en platta med juice i förrgår.
Alltså 24 stycken små glasflaskor med apelsin-morot-citron-juice. De 24 flaskorna kostade
bara 100 kronor, för de går ut i januari.
Och man dricker ju inte juice under julen. Och jag är borta från 30 december till 2 januari.
Så nu, nu dricker jag juice tills jag mår illa. Men det stoppar mig inte.
Jag dricker så jävla mycket juice att jag knappt hinner sätta mig ner efter att jag har varit och kissat,
innan jag är kissnödig igen.
Det är detta, mina vänner, som kallas för valuta för pengarna.
Allra helst när de inte är ens egna pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0