Buss 5

Åkte buss till mormor i fredags och hade ingen musik att lyssna på, kunde därför inte
undgå att tjuvlyssna på två killar i elva-tolvårsåldern.
Kille 1: Åh, jag vill bli full alltså..
Kille 2: Äh, palla!
Kille 1: Jo, men sen kan man typ sova..
(Någon minuts paus)
Kille 1: I det där huset, grimhildhuset, (pekar på det), där kan jag gå in
Kille 2: öh..jaha..
Kille 1: Ja, men alltså, min kompis bor liksom där så jag kan koden
Kille 2 tittar frågande på honom.
Kille 1: Ja, men liksom om man blir uteliggare så kan man ju gå in och sova där
Kille 2: Har du tänkt och bli det eller?
Kille 1: Ja, jag har min framtid planerad vettu

Jag visste inte att barn kunde vara ironiska.
Jag hejar på grabb 1, en riktig lirare. Känner på mig att vi kommer
att träffas på Pärlan om några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0