Summer in Beeerlin

Jag har blivit lat. Lika lat som en pubertal fjortonåring som käkar fem påsar chips varje kväll och dricker
jolt flakvis. Somnar gör jag mellan tre och fyra, vaknar gör jag mellan tolv och ett om jag inte ställer klockan.
Idag ställde jag klockan på 10.30. Jag tvingade mig upp ur sängen runt halv tolv. Inte alls smickrande. Inte
alls särskilt bra. Inte hälsosamt överhuvudtaget. Kanske är det bra att sova ut. Men dessa konstiga sovvanor förstör
mina frukostvanor. Oftast äter jag ingen frukost alls, bara när jag är bakis. Ibland när jag har tränat eller känner att jag faktiskt behöver frukost brukar jag äta en macka. Men oftast så är det bara kaffe på menyn, alltså. Men när jag sover till klockan ett så blir allting fel. Då har jag inte ätit någonting sedan klockan sju kvällen innan och då är jag självfallet väldigt hungrig när jag går upp, det resulterar i två mackor. Ibland tre. Och där återigen har vi tonårsvarningen. Att äta mycket frukost är så jävla 2000. Kan någon hjälpa mig ur detta? Finns det någon stödlinje mån tro?


Nu måste jag tvätta. Hetstvätta maskin efter maskin. Jag gillar
att tvätta. Kanske beror det på att jag inte har gjort det så många gånger ännu.
Men det kommer. Ja, nu jäklar ska jag lära mig att bli huslig. Måste öva inför
framtiden. Det har jag alltid sagt.
Fast först måste jag skriva en packlista inför Berlin. Packlistor är A och O.

/

Kommentarer
Postat av: bengtsson baby

wööh, alphaville-referenser ftw!

2008-08-13 @ 16:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0