Samstag

Min så kallade vita månad höll sig i ungefär en vecka. Det känns som ett stort nederlag samtidigt som jag visste att jag inte skulle klara av att gå ut på en hel månad.
Nu är det dock slut på det roliga. Ingen mer alkohol förrän sista april. Nu får vi se hur det går.
Igår blev jag väldigt full. Kanske lite för full. Ett tecken på det är att jag inte ens kommer ihåg
vägen till Palermo. Ännu mindre minns jag hur jag kom därifrån.
Det enda jag egentligen minns är att jag var väldigt otrevlig. Jag är väldigt arg och cynisk
i vanliga fall. Alkoholen gör det ännu värre. Men de som drabbas av min ilska förtjänar den förmodligen.
Så är du dum, ful eller bara allmänt jobbig så ska du ta åt dig.

Min bror fyllde år igår och dum som jag är glömde jag helt bort det där med present.
Idag köpte jag en åt honom. Fast om vi ska vara nogräknade så var det mamma som faktiskt
köpte den eftersom jag låg hemma, orörlig i bakissvettningar och mensvärk.
Det blev en film efter Ulf Lundells bok "Jack". Jag har aldrig läst den och inte är jag heller ett
stort fan av Ulf Lundell. Men han blev glad. Och är han nöjd så är jag nöjd.
Omnia est communis, som vi brukar säga.



/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0