Philosophie

Jag avskyr filosofi. Jag orkar inte skriva
hemtentor och låtsas som att jag har någon koll eller något
självständigt tänkande. Jag tänker som boken. Det är min grej.
Kunskapsfilosofi känns jävligt överflödigt. En hel massa jobb
har folk lagt ner på att försöka definiera något som
inte går att definiera. Vad kommer mänskligheten få ut av en eventuell
definition? Förmodligen ingenting.
Varför kan vi inte bara köra på ordboksdefinitionen av ordet?
Och jaja, jag vet att filosofi bara går ut på eviga frågeställningar och
bekymmer. Nej, tacka vet jag språkstudier. Det är riktiga grejer.
An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen styr dativ och ackusativ.
Soft.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0