Montag

Skulle vilja komma på någon snitsig liknelse för hur jag känner mig just nu.
Men min fantasi sviker mig.
Dagen började med att jag självmant vaknade ur en dröm där jag figurerade som
knarklangare/maffiaboss. Jag fann det väldigt konstigt att jag vaknade självmant helt utvilad
så jag var tvungen att titta så att allt stod rätt till.
På sängbordet låg inte min mobil. Inte på golvet heller. För en kort sekund fick jag för mig att
någon hade tagit den, men det kändes rätt långsökt. Efter lite letande hittade jag den i sängen.
Klockan stod på 08.33. Det tog ungefär ytterligare en minut för mig att inse att jag hade börjat för
tre minuter sen.
Jag gick upp för att stressa iväg till nästa lektion. Allt som kan gå fel gick fel.
Jag spillde självklart ut kaffe och drog sönder mitt paraply.
På vägen till skolan var jag så stressad och gråtfärdig att jag faktiskt övervägde att vända
och gå hem igen. Men icke. Dagen i skolan fortlöpte ungefär lika dåligt.
Trots mitt Pms-damp-Adhd-humör gick jag och tränade.
Nu har jag så jävla ont i mina benhinnor. Jag vill bara dö.
Tyskaböckerna ligger uppslagna och väntar på mig, pappa tjatar,
magen skriker efter mat.
Jag hatar måndagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0