Kein Angst

Idag gick jag upp klockan nio och drack mitt kaffe i lugn och ro.
Ingen bakfylla här inte. Jävligt skönt.
Vid halv elva gick jag och Astan och gymmade och svettades.
Sedan blev det lunch på Lejonet och sedan "tvättade" vi hos Lisa
(Lisa tvättade och vi andra drack kaffe och läste Metro)
Nu har jag skalat potatis och läst lite i min tyskabok.
Hur produktiv kan en dag bli egentligen?
Jag känner mig nästan som en ny människa.

Jaja. nog med det positiva.
Jag har fruktansvärd skolångest.
Jag har förträngt att jag faktiskt ska skriva två filosofitentor inom
snart framtid. Har även ett stort tyskaprov på torsdag plus att vi måste
skriva vår projektrapport. Jag vet inte om jag orkar riktigt.
Jag längtar bara till den femte juni. Då jävlar blir det party.
Sedan följer säkert ångest på det också. Jag tror inte att det blir lättare
med en fyra år lång logopedutbildning. Men kanske roligare. Kanske
blir man lite mer vuxen och ansvarstagande?
Äh, jag köper inte ens det där själv. Man ska inte vara utopisk.
Att plugga på universitetet är väl som att plugga på gymnasiet fast med billigare öl. Ungefär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0