Inga I-landsproblem här inte

Idag är jag bitter, jäkligt jäkla bitter. Till och med Tony Rickardsson
skulle framstå som överlycklig i jämförelse med mig.
Jag hittade en studentklänning idag. En fin. Alldeles perfekt.
Dock en storlek för liten. Självklart hade de inte den i min storlek.
Nu återstår att antingen få dem att specialbeställa den för min skull
eller att åka till Stockholm igen. Jag orkar inte åka till Stockholm
och trängas med dryga nollåttor. Å andra sidan har jag kanske inget val.
Mina problem kan nog anses som väldigt ytliga och det må så vara.
Men som om det inte vore nog. Jag håller nog på att gå in i väggen.
Det är självklart skolarbetet som är boven i dramat.
Tills nästa fredag ska jag skriva en filosofitenta, på måndag
ska jag hålla ett fyra minuters tal på engelska, veckan efter denna
ska jag hålla högtidstal på svenskan samt skriva en engelskarapport
om en artikel. Sedan kvartstår självklart en fördjupning i filosofi och
en fördjupning i geografi. Nu kanske ni tycker att jag stressar upp mig,
men det gör jag nog rätt i. Hur ska jag hinna? Jag önskar att jag kunde göra
som Hermione. Vara på flera ställen samtidigt ni vet.

Nu ska jag skriva om Locke och Hume.
Imorgon ska jag supa bort mina sorger.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0