H

Skön kväll i hooden hos Astrid.
Vi såg på Anchorman och Lisa däckade vid tio.
Sedan såg vi på något konstigt program och till slut
tog jag tolv-bussen hem med fulla äckliga människor.
De skrek och jag ville helst av allt döda dem allihop.
Men jag sansade mig och höjde volymen på mp3n istället.
Anger management, så att säga.

Nu ska jag försöka sova. Tar vanligtvis minst en timme för mig.
När jag är nykter alltså. Efter sex öl behöver jag bara lägga huvudet
på kudden, om ens det.
Imorgon ska jag upp tidigt och gymma.
Jag är fan duktig.

Har verkligen inget vettigt att skriva.
Jävligt tråkigt. Ibland är jag tråkig.
Men oftast rolig. Kul alltså.

Ska nog köra en "Dagens" också.
Idag får det bli en "Dagens-språkfascist".
Jag är alltså språkfascisten. Fast jag kan själv vara dålig på
att säga rätt ibland. Men det är bara charmigt.
Dagens:
Om man ska använda sig av ordet 'folk' som benämning på personer
säger man inte 'många' folk så som man säger många personer.
Det heter mycket folk, roligt folk, trevligt folk etc.
Säger man 'många' folk, 'roliga' folk etc. syftar man istället på ett specifikt
folkslag. En felsägning kan således bli väldigt dum i en situation då man vill använda
sig av ordet.
Exempel: Jag träffade många roliga folk ikväll.

God natt.

Kommentarer
Postat av: A

jag träffade mycket roligt folk ikväll. nej det gjorde jag inte. du är snygg. puss puss

2008-04-05 @ 06:25:14
URL: http://sitdown-comedy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0