19.14

Man är nog rätt målmedveten när man är bitter och arg.
Jag har skrivit rätt mycket på min filosofitenta. Nu har jag
bara mina egna åsikter kvar. Jag sitter och filar på vad jag
ska gå in i för roll. Antingen får det bli prettot som fascineras
av alla teorier eller den arga pessimisten som dissar det mesta.
Kanske blir det ett mellanting.
Jag har precis bråkat med min mamma. Det är lite av en
tradition. Det är vårt signum. Hon tycker att jag ska behålla
den studentklänning som jag redan har köpt. Jag misstänker
att hon tycker det för att den är billigare än den jag vill ha.
Nu är det krig. Ska det vá, så ska det vá.

Imorgon ska jag gå upp klockan sju.
Då jäklar i mig blir det fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0