spatsiba

Jag kan knappt beskriva med ord hur trött jag är på vardag och plugg. Det verkligen skriker i mitt huvudet. Jag orkar inte plugga mer nu. Stort prov imorgon, prov på fredag. Nästa vecka stort prov. Bara så jävla mycket prestationsångest. Jag försöker plugga men tankarna flyger hela tiden iväg till helgen, "åh snart är det fredag", "vad ska jag göra på lördag?" osv. osv. Ingen vidare koncentrationsförmåga alltså. Samtidigt så är det rätt kul i skolan. Det är sista året och på något sätt känns det som att man ska ta vara på det här. Men inte på plugget. Det är det som är det jobbiga, stölden av ens fritid? Vad skulle jag kunna ha gjort nu om jag inte hade massa jävla plugg?
Jo, jag skulle kunnat träffa kompisar, tränat, läst någon bra bok, sett på tv, lyssnat på musik, fikat, hälsat på min mormor, städat mitt rum, sovit. Ja, det finns hur många saker som helst som jag hellre skulle vilja göra just nu, men ingenting hinns med pga jobbiga prov. Jag spyr på psykologi just nu. Jag hör min psykologilärares röst i mitt huvud. Håller jag på att bli galen? Det är nog sant. Nej, jag skiter i studieteknik och avkoppling och hela baletten. Går provet åt skogen så får det göra det. Jag tänker ändå göra högskoleprovet sen och köra en 20,0. YOU KNOW IT!
nej, nu ska jag dricka kaffe och stirra i väggen. Eller kanske klappa min katt.

hasta luego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0