Fortsättningen på mitt liv

Sen senaste inlägget har jag hunnit:
1. Pluggat ganska mycket svenska (fast inget har gått in, but still)
2. Ätit makaroner och mått illa
3. Bråkat med min bror
4. Bråkat med mina föräldrar
5. Pratat med min katt
6. Pratat i telefon
7. Bestämt att jag ska träffa fia ikväll

Ganska effektivt måste jag säga. Jag har även hunnit stirra i väggen några gånger. Men det kändes irrelevant.
Nu undrar jag mest bara över min dåliga studieteknik. När ska jag lära mig att göra annat än att bara läsa texten? Jag borde kanske börja anteckna och lyssna på lektionerna. Men jag menar, det bästa som finns är ju att sitta och drömma om hajar, kaffe eller korsords-problem när läraren pratar om Freuds psykodynamik. Så jag tänker fortsätta att inte lyssna på lektionerna. Fast ibland lyssnar jag.

För övrigt börjar jag undra om min bror inte hade rätt när han som liten påstod att jag hade en hjärnskada. Jag var rätt corny redan då men jag gick faktiskt inte på hans lögner. Men ibland så undrar jag om det stämmer. Ibland känns det verkligen som att min mentala ålder ligger runt åtta. Jag skrämmer mig själv. Vem fan sitter och leker med pennor och tror att alla ska haka? Det är inte okej.

Nu ska jag läsa lite om Gustaf Fröding och Erik Axel Karlfeldt innan jag ska träffa fofo.
PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0