Dagens haj: Tigerhaj (Galeocerdo cuvier)

Tigerhajen har fått sitt namn av de mörka streck som den har när den är ung, men som blir svagare när hajen blir äldre. Tigerhajen blir normalt tre till fem meter lång (ibland nio meter lång) och kan väga upp till ett ton.

Äntligen fredag och det känns förundransvärt skönt att jag sitter här 00.48 helt nykter och ensam. Första chillfredagen på hur länge som helst, och det är jävligt skönt. Kvällen tillbringades hos ada med idol och sex and the city. Stereotyp av en tjejkväll, men vad gör man inte? Jag bröt mitt "jagskainteätagodis-löfte" men what ever. Imorgon ska jag träna, så det spelar ändå ingen roll. Samtidigt som det kommer vara sjukt skönt att vakna pigg och utvilad imorgon så kommer det ge mig lite prestationsångest. För om jag inte gör något vettigt av dagen så har jag ingenting alls att skylla på. Kan ju iochförsig fejka någon form av sjukdom. Men det verkar jobbigt.
Annars är det fint och jag ska försöka tjata lite mer på min pappa om den snygga Fred Perry-zippern. Men det går nog. Dock är jag lite bitter över Fred Perrys storlekar. Det är inte okej när jag måste byta upp mig 2 storlekar för att deras system är knäppt. Men jaja, what goes around comes around (jag var tvungen).
Nu ska jag se på tv eller läsa Populär historia, ganska töntigt. Men ibland är det bara så.

Jag bjuder på en nice Tigerhaj kvällen till ära:

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0