Dagens haj: Hammarhaj (Sphyrna zygaena)

Hammarhajen är känd för och uppkallad efter, sin avvikande huvudform, som liknar en hammare med ögonen längst ut på slagytorna. Man tror att det kan bero på att djuret får en bättre stereoeffekt i sin elektromagnetiska detektion. Man vet att hammarhajen är mycket bra på att leta upp djur som döljer sig i bottenslammet. Eventuellt kan huvudformen även ha hydrodynamiska fördelar.
Hammarhajen kan bli uppemot 4 meter lång och väga över 400 kilogram. Den är olivgrå till mörkgrå på ovansidan, vit på undersidan.

 


Howdie. Idag dissade jag träningspasset på friskis för att ge mig ut i de svenska skogarna (elljusspåret). Jag sprang 5 km och var rätt cool. Det kallar jag grejer. Och nu har jag läst psykologiläxan också. Känner mig nästan lite smått euforisk. Imorgon är det fredag, så jävla skönt bitches. Då ska vi se på filmfilmfilm. Jag var råtaggad på gudfadern-triologin men alla dissade den idén, utom ada och P. Dom är iallafall trogna vänner alltså.

Jag har verkligen inget intressant att säga (som att jag har det annars) så därför tänker jag bara låta er njuta av synen av en sjukt jävla snygg zipper ("Har du en ny zippör?" / Sebbe) från Fred Perry. Den kostar 900 kronor men den är to die for. Jag Måste ha den, på något sätt.

image5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0