Wasserski

Wasserski är ett ord som jag gillar på tyska. Det är liksom inte hårt K i Ski. Alltså som i Ska eller Skulle. Utan det är mer Ki som i Kines. Så det blir som Wassertjiii. Det låter kul. Fast jag gillar nog inte vattenskidor så mycket. Det verkar rätt töntigt.

Idag har varit en jobbig, tråkig men relativt bra dag. Jag har haft ont hela dagen och hos min husläkare svarar dom inte i telefonen. Mamma och pappa tyckte vi skulle åka till akuten, men jag säger no no joko, men om det inte har gått över imorgon springer jag över ån till ackis. (Tänk om dom filmar mig då så jag får vara med på tv3? Vore inte det lite coolt?). Dagen började med Arbete & studier utomlands från halv nio till tio, det sög big time och det känns inte ens som att det är en kurs, utan mer en fritidsgård med fakta. Men det är okej ändå. Sen hade jag håltimme från tio till två. Det var party. Jag fikade med gabbe, adde och P. Sen hade jag engelska i fem minuter och sen gick jag och astan till Lion och fördrev tid. Nu är jag lika apatisk som jag alltid blir efter min hetsätnings-middag. Jag försöker verkligen slita mig härifrån för att träna på min kulturhistoria-redovisning, men det känns helt enkelt inte som att jag har tid för det. Eftersom mitt internet inte fungerade på hela dagen igår (jag ringde och mordhotade supporten på Comhem) så hade jag inte möjlighet att utföra alla mina internet-rutiner. Så nu blir det dubbelt upp idag istället, så jag tror allt att ni kan förstå att rutinerna går i första hand. Jag måste läsa sjuttioelva olika bloggar, kolla facebook (Nej, jag har förmodligen inte fått något mail, kanske en "Poke" från någon desperat 50-årig irländare möjligtvis), sen ska jag söka på något intressant på Wikipedia. Idag tror jag att det blir hajar och tyska ordspråk. Lite fakta om Tyskland till mitt arbete kan jag nog klämma in också. Sen efter allt det här kan jag nog gå med på att lämna datorn. Men då måste jag faktiskt läsa några kapitel i Harry Potter för att komma in in the right mood. Sen kanske jag kan plugga lite och sen är det GREY'S ANATOMY FTW LOL N00BS (det lät tuffare i mitt huvud)

Nej, nu har jag faktiskt inte tid med här längre. Jag ska klicka mig vidare till Stureplan.se och dess underbara värld av modebloggar och idolbloggar. Sen blir det Blondinbella och Henrik Schyfferts blogg för hela slanten.

Auf Wiedersehen, Good bye, Adjö!
(Det där lät också tuffare i mitt huvud)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0