Montag über alles

Jorå, nu är det måndag igen och det suger ungefär lika mycket som det gör varje måndag. Dock fick jag tillbaka mitt geografiprov och scorade med mvg. Applåder till mig. Avnjöt en hundra timmar lång håltimme i sann katte-anda inne i kafeterian med svettiga högstadiebarn och en sovande P, alltid lika trevligt. Jag känner mig sjuk och vill mest sova men jag har tyskaprov på onsdag och måste pluggipluggi. Det suger, jag kan det ganska bra, men jag vill kunna det jättebra. Men för att kunna någonting jättebra måste man råplugga och det kommer aldrig hända. Jag har fördrivit tiden med hundra andra saker istället. Zum Beispiel har jag lagat mat (mitt hår luktar mat, nice), sett på andra avenyn, plockat undan i mitt rum, stirrat lite i väggen osv. Jävligt skönt ska jag säga. Men nu är det snart dags för battle mellan mig och tyskaboken. Egentligen är det inte alls svårt men jag glömmer hela tiden bort översättningen på prepositionerna som styr ackusativ och dativ, ja. just det. Ni vet hur det känns va.

Men imorgon är det tisdag, sen onsdag. Ja, sen är det ju fredag ganska snart igen. Jag äger 240 kronor så helgen lär inte bli så storslagen. Men helg som helg.

Nu ska jag som sagt battla med Lieber Deutsch.
N to the ice.

tschüss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0