Herbst

Jag har räknat ut att vi har ungefär sju stora saker kvar i skolan (t.ex redovisningar, prov och liknande) och det är ungefär 6 veckor kvar. Vilket betyder att det är jäkligt lite grejer för att vara utspritt på så lång tid, därför är jag glad och rätt lugn över att det inte kommer bli som hetsen i tvåan. Idag fick vi tillbaka psykologiprovet som vi gjorde innan lovet och jag var övertygad om att det hade gått asdåligt eftersom frågorna var helt störda, men ack så fel jag hade. Jag fick mvg. Fett bra.
   Jag har ingenting jobbigt att göra den här veckan förutom att börja plugga lite till tyskaprovet och ett läxförhör på torsdag. Okej, jag vet inte varför jag hetsar om att skriva om skolan hela tiden. Jag har blivit så jävla stressad över allt på sista tiden. Fråga mig inte varför, men det löser sig nog. Idag ska jag ändå bara träna och chilla och plugga lite bestämda artiklar till tyskan. Mitt nya favoritord på tyska är 'das Kaninchen'. Det är så fint att jag skulle kunna döpa mitt barn till det (om jag får något i framtiden). Dock skulle det kännas lagom läskigt att ha ett barn vars namn betyder 'liten kanin'. Känns inte som att det barnet lär få någon större framgång i Tyskland eller annat tyskspråkigt land. Men ändå asfint ord. Kaninchen, Kaninchen, Kaninchen. Traumdeutnung är också fint. Ja, okej, min tysk-fetisch går kanske över styr. Men alltså, Kaninchen.

Nu ska jag byta om till träningskläder och göra mig redo för att kicka some ass på friskis. (säkert)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0