Headshot

Jahapp. Jag känner mig sjuk. Mitt huvud känns som ett kärnvapenkrig och jag fryser som ett biafrabarn. Men det hör till hösten. Då brukar jag faktiskt kunna skrapa ihop ett femtiotal förkylningar. Alltid lika härligt. Idag har varit en meningslös dag. Jag hade en lektion, engelska C. Vår lärare är a little behind och hon tvingar mig jämt att svara på frågor som jag kan inte kan (kan bero på att jag aldrig är där och aldrig har gjort läxorna, but still). Jag vill inte bli tillfrågad, jag vill räcka upp handen självmant. Så, nu var det deklarerat.
Efter lektionen gick vi till lejonet och pluggade lite. Tyska och geografi. Ambitiöst skulle jag kalla det. Sen gick jag hem och var hungrig och fick äcklig mat. Inte kul kanske. Nu har jag druckit kaffe med mina föräldrar och det sticker i mig av avundsjuka för att dom kan sitta och äta kakor som om det vore den lättaste saken i världen? Jag är så bittert jävla avundsjuk på folk som kan äta utan att det gör ont. Jag vill inte äta, men man måste. Annars fungerar ingenting. Men jag vill också äta utan eftertanke ibland. Jag vill också. Fast nej, jag är den som går med segern. Någon gång iallafall.

Så var det med det. Jag måste verkligen liva upp stämningen i den här bloggen. Jag kanske ska börja skämta, men grejen är ju den att ingen läser. LÄS DÅ. Jag vet att ni bryr er. Kom igen, sluta ljug för er själva. Jag tror allt att ni vill veta om mina läxor och betyg, och framförallt om allt annat som händer i mitt fullspäckade liv. Idag spillde jag kaffe på min katt, till exempel. Hur jävla händelserikt är inte det?
Och fan, jag har upptäckt att jag svär mycket. Många säger att det tyder på låg intelligens.
Men nej, jag håller inte med. Grejen är ju den att det bara är utfyllnad. Vad ska man göra istället för att svära? Någon gång måste man få vara lite tuff och hård. Men att svära i skrift är nog inte okej. Det ser ju bara mesigt ut. Och det ser äckligt ut att svära med hjälp av könsord. Och nej, alla ni tro-feminister som säger "kuk" istället för "fitta" för att inte förnedra er eget kön, varför förnedra killarnas? Nej, die bitches die. Jag skäms för att jag bär kvinno-symbolen. Men okej, jag är nya Gudrun Schyman och ska starta ett parti som ska heta.. Ja, ge mig förslag. Jag har ingen idé. Men alltså, mitt parti skulle vara bäst. Jag skulle samla fem MUF:are, fem SUF:are, fem Helylle-sossar, fem-Vänsterungar á la Jan Guillou. Ja, kanske några KD-lärjungar också. Sen skulle jag ta några idéer från vart parti och göra en smet av det, då skulle ingen klaga. Och jag skulle stå för en ny politik. Och jag skulle få tyst på alla feminister som säger att man inte är en stark kvinna förrän man slutat raka sig under armarna och låtit ögonbrynen växa ihop till ett unibrow. Nej, jag ska bli the king of the world, och ni får gärna kalla mig Haj-Amanda. Sådetså.
Tack.

Kommentarer
Postat av: LP

meh, jag läser ju alltid din blogg VAFAAAN!

jag vill vara med i ditt parti, can I?!

2007-11-08 @ 13:10:36
URL: http://pee123.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0