"Håll dig på en replängds avstånd, det råder jag dig till"

Det där med ångest kan ju kännas jäkligt larvigt ibland, men inatt var det verkligen hemskt. Jag låg bara och tänkte på hur mycket jag skulle skämma ut mig och hur mycket allt skulle gå fel när jag skulle hålla talet. Jag fick kanske tre timmars sömn inatt. Men till slut gick jag upp och talade och sen var dom fem minuterna över och nu är jag glad som en mört (?). Helt sjukt skönt att ha det överstökat och jag borde verkligen sluta stressa upp mig inför saker. Men det är bara grejen att jag alltid vill vara bra. Jag vill ha mvg annars känner jag mig dålig. Jag vet att det är så jävla larvigt egentligen, man klarar sig faktiskt helt okej på vg:n. Det gör man. Men svenska är ett ämne som man kan tyckas få mvg lätt i, och jag ska ha det där mvg:et annars tänker jag tenta upp det. Punkt slut.

Efter att ha nått dagens milstolpe gick jag och fikade med zacce. Jag löste UNT-krysset som vanligt, men idag var det riktigt svårt. Dagens namnsdag är Eugen och Eugenia. Bara så ni vet. Sen kom curre och björn och vi planerade nyårafton. Det kan ju tänkas lite töntigt att börja med sånt redan, men nu måste man faktiskt få något att se fram emot om man ska klara av tiden fram till jullovet. Det är så mycket jag vet att jag har framför mig som nu känns så långt borta, men sen kommer stressen till slut. Tills på torsdag ska jag ha gjort en geografiuppgift, nästa tisdag är det fem timmars uppsatsskrivning (svenska nationella), efter det tyskaprov, kulturhistoria-redovisning, psykologi-prov. Ja.. så var det den där ångesten med projektarbetet också? Kanske borde fixa det nu. Men jaja, det löser sig.
Idag är det 49 dagar till julafton och 56 dagar tills 2007 går till ända. Det här året har varit ett delvis jobbigt år, men också ett bra. Allt man ollar får man behålla, ja. Så är det nog.
Nu ska jag sluta vara pretto, det leder ingenstans.

image14
(Jag vet att jag är coolast i stan, feel free to be my friend. Foto: Pee)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0