Dienstag

Min blogg-adress måste ju vara den fulaste av alla, med undantag för Blondinbella.se alltså. (Hon borde tacka mig för den här smygreklamen). Men seriöst, AmandasofiaLundgren, hur långdragen kan man vara? Det låter lite som att jag är tjejen från Östermalm som verkligen ville klämma in Lejonhufvud, Riddarhjelm och såklart ett lite von. Men till historien hör att jag ville ha Amanda Lundgren, formellt och bra tänkte jag. Men nu är det så att inget av mina namn är särskilt originella, så den adressen var så klart upptagen, jag var helt tvungen att köra in Sofia där emellan, AmandaLundgren123 hade aldrig träffat lika rätt som http://pee123.blogg.se. Nej, det hade nog varit lättare om jag kunde fått några mer originella namn. Jag skulle vilja ha ett utländskt efternamn, det har jag alltid drömt om. När jag var liten brukade jag dagdrömma om att min pappa skulle vara engelsman eller spanjor så att jag skulle kunna fått ett sånt där häftigt namn, som Green, Wright, Cooper eller Iglesisas. Anmärk nu inte på att jag antar att det skulle vara självklart att de hade tagit min pappas efternamn och inte min mammas. Jag vet att ni vill leva i tron om en jämställd värld, men jag har hört statistiken. Det är faktiskt vanligare att man tar makens efternamn. Vi håller på traditionerna, och ibland är det rätt sött. Men tro inte att jag kommer bli den som tar hand om barnen eller lagar jobbiga trerättersmiddagar till släkten. Nej, jag lämnar barnen till Nickys äventyrslek och beställer hem mat från något hippt take away-ställe. Det är en bra framtidsvision.

Efter allt skrivande är jag helt apatisk. Fast det var jag innan också. Jag orkar inte plugga, jag orkar inte lyssna på musik, jag orkar inte äta, jag orkar inte träna. Jag orkar faktiskt ingenting idag. Jag vet inte vad det är med mig. Kan bero på att jag slog ett litet personligt rekord igår och fastade i drygt 40 timmar. Man brukar bli slut av sånt. Men nu är det något annat, jag känner mig helt avtrubbad. Kanske skulle behöva lite uppåt-tjack. Skämt åsido kompis. Nu ska jag gå och se på tv eller ta en powernap. Det är jag värd.
(Förresten fick jag tillbaka mitt tyskaprov idag och jag fick mvg. Jag är ball)

Auf wiedersehen und Tschüss

Kommentarer
Postat av: Linnea

haha, jag har också alltid önskat om ett roligare efternamn. helst stiert. fint va? säg det några gånger för dig själv. det är underbart

2007-11-21 @ 17:05:53
Postat av: mandy

haha, åh. vackert.
Jag vill nog heta Alfred, efter en viss nobel. Han med dynamiten. Att spränga saker har alltid fascinerat mig.

2007-11-21 @ 18:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0