Jesus föddes inte

Nej, just det. Och jag hatar att vi firar en hel helg till åminnelse av någon som aldrig har funnits och aldrig kommer att finnas. Det spelar ingen roll hur mycket man vill påstå att han visst fanns. Och om det nu är så att det visst fanns en Jesus men att han inte alls uträttade alla de underverk som sägs, så vad är då meningen att fira hans födelse? Äsch, det kanske inte är meningen att man ska förstå sig på det där om man inte är pastor Ekman eller Helge Fossmo. Jag ger upp.


Julen suger och jag mår sämre än jag gjorde igår.
Innan julens intåg var allt frid och fröjd.
Död åt köttbullar, prinskorv, Kalle Anka och glögg.
Död åt Svt.

Kom inte och påstå att jag har fel för alla vet någonstans
att julen inte alls är så rolig och fridfull som man gärna vill tro att den är.

Nu ska jag dricka kaffe, sitta samlad med familjen och låtsas att jag älskar julen.

Men jag är inte den som är den.
God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0