Jag är ambivalent

Ibland är livet allt konstigt. Ja, jag är ungefär så djup som jag verkar.
Men jag menar det. Ikväll är en väldigt konstig kväll.
Jag har suttit vid datorn konstant sen jag kom hem från skolan men det har inte hänt ett dugg.
Ingen har konverserat med mig, därför känner jag mig smått apatisk. En sak som dock gör mig glad är att mitt nedladdningsprogram helt plötsligt har fått för sig att fungera så nu har jag laddat ner:
Pink Floyd - Dark side of the moon
Arcade fire - Neon bible
Led Zeppelin I
Och diverse låtar från Paul Simons album Graceland.
Jag känner mig som en ny människa. Men samtidigt är jag arg för att allt är så tråkigt. Dessutom får jag ångest för att jag inser att jag har gått upp i vikt. Jag orkar inte riktigt med mig själv.
Någon gång får jag väl bestämma mig om jag är glad eller inte.
Men icke, jag är helt enkelt ambivalent. Inför allt faktiskt.
På ett sätt vill jag ha jullov för att det är skänt, men på ett annat så ger det mig ångest över att man måste hitta på såy mycket roligt, "annars är man slapp och tråkig". Sen ska ju nyårsångesten prackas på en också. Vilket innebär ännu mer stress och hybris när man står där på nyårsaftons morgon och inser att man ser tjock ut i klänningen och hårfönen har gått sönder.
Nej, jag betackar mig för dessa absurditeter.

tjä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0