Ich habe nach dem Krankenhaus gefahren (Kristina skulle se mig nu)

Äventyret (der Abenteuer) började i torsdags. Jag vaknade upp med dom där hetsiga bröstsmärtorna och jag fick prata med sjukhusupplysningen som pratade på om konstiga tabletter. Till slut ryckte jag upp mig och gick till skolan och fick en tid på husläkarakuten klockan 19.45. Men sen tilltog värken och jag gjorde slag i saken och tog med mig astrid och gick till akuten. Believe me when I say att där var det whitetrash-festival 2007. Varför har alla på akuten mjukisbyxor och allväderstövlar? Varför pratar dom högt och heter Benny, Konny etc? Det var en läskig upplevelse. Till slut fick jag komma in och lägga mig på en brits. Jag fick ta lite blodprover och blodtryck och sådär. Sen kom det läskiga. Den relativt snygga läkaren i 30-årsåldern ger mig en sjukhusskjorta och säger "Ja, sätt på dig den här så ska vi göra ett EKG. Har du bygel-BH får du ta av dig den". KUL. Jag är tjejen som typ är platt, jag använder inte ens Bh. Men just då, hade jag faktiskt det för att bejaka min kvinnlighet. Och vad händer då? Jo, det blir stripteaser gone wild. Efter att ha kört EKG:t med läskiga elektroder kom nästa läkare in. Och det var en äkta Mcdreamy i 25-årsåldern. Där låg jag halvnaken. Sen frågade han om min alkoholvanor. När jag sa att jag drack runt sex enheter i veckan kollade han på mig med skeptisk min och sa "Okeeej". Efter mycket om och men och ännu mer värk så blev jag skjutsad till 50G, Kardiologen, aka hjärtintensiven. Där fick jag ett nytt EKG uppkopplat (Jag har utslag över hela bröstet av elektroderna) och så tog dom mer blodprover och satte in en infart i min arm. Det var inte att leka med. Sen fick jag äcklig mat och jag däckade någon gång vid elva-tiden efter att ha läst Harry Potter och sett på Lyxfällan. Igår var den allra jobbigaste dagen. Det började med ronden då jag fick massa tabletter och så kom det in två läkare som lyssnade på mitt hjärta samtidigt. Än en gång satt jag där halvnaken med två läkare. Usch. Runt tio blev jag skjutsad på en såndär cp-truck till lungröntgen (mötte även tv3:s tv-team på vägen men hann ducka) och så fick jag göra en läskig röntgen där man stod mitt i ett rum och blottade sig. Efter att ha chillat på avdelningen och ätit pasta och lussekatter var det dags för ultraljud av hjärtat. Och det var nog det jobbigaste jag har varit med om. Jag låg med bar överkropp i sidoställning hur länge som helst. Och jag fick sjukt ont i mina revben av den där saken som dom drog med. För att inte tala om det kalla glidslemet. Det var obehagligt. Till slut var det klart och jag fick åka tillbaka till mitt rum för att invänta svar på alla undersökningar. Rätt som det var kom astan och P inklampades och jag fick tidning och choklad. Det var dagens höjdpunkt. Dom underhöll mig ett tag och till slut så kom hjärtläkaren in och förklarade att jag inte hade hjärtmuskelinflammation. Jag hörde hallelujah-musik i öronen (Trust me, I'm white). Dock har jag en liten irritation på hjärtsäcken. Men det är inte så farligt och jag blir nog frisk snart. Jag har inte rökt sen i torsdags och jag håller på att få sammanbrott. 

Nu ska jag sätta upp min adventsstjärna för snart är det julkuljul.



Auf Wiedersehen und Tschüss! 

Kommentarer
Postat av: ingrid

MEN POOR! JAG TÄNKER PÅ DIG!

2007-12-02 @ 00:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0